Ferrero Rocher / 2014
PIXEL Ferrero Rocher
Visual/Installation
“I take a Ferrero Rocher, look at the beauty of its wrapping. I turn it and I realize it will be the true protagonist of the visual merchandising by becoming a PIXEL”
Savouring a different experience at the sales point to communicate Ferrero Rocher’s next big idea: “Savouring Beauty”.
Ferrero Rocher’s Pixel becomes a protagonist. Its composition expresses the concept of “Savour” by creating the art icon par excellence: the Mona Lisa.
The visual expression is the unity in its “three-dimensionality”.
The Pixel technique is universal and other wonders such as those from architecture are also depicted
For a few weeks a number of shopping centres became expressive art alcoves.
TECHNIQUE | manual composition |
MATERIAL | 1462 pz. Ferrero Rocher |
SIZE | in. 49×82 |
PIXEL Ferrero Rocher
Visivo/Installazione
“Prendo un Ferrero Rocher, guardo la bellezza del suo incarto, lo giro e capisco che lui sarà il vero protagonista del visual diventando un PIXEL”
Assaporare un esperienza differente sul punto vendita per comunicare la nuova Big Idea di Ferrero Rocher “Assapora la Bellezza”.
Il Pixel Ferrero Rocher diventa protagonista: la sua composizione esprime il concetto di “Assapora” creando l’icona per eccellenza della “Bellezza” riconosciuta nell’arte: la Gioconda.
Il visual esprime unicità nella sua “tridimensionalità”
La tecnica Pixel è universale e altre bellezze come quelle dell’architettura vengono rappresentate.
Per qualche settimana alcuni punti vendita della GDO sono diventati angoli espressivi dell’arte.
TECNICA | composizione manuale |
MATERIALE | 1462 pz. Ferrero Rocher |
DIMENSIONI | cm. 125×210 |