PIXEL

Ferrero Rocher / 2014

PIXEL Ferrero Rocher

Visual/Installation

“I take a Ferrero Rocher, look at the beauty of its wrapping. I turn it and I realize it will be the true protagonist of the visual merchandising by becoming a PIXEL”

 

Savouring a different experience at the sales point to communicate Ferrero Rocher’s next big idea: “Savouring Beauty”.

 

Ferrero Rocher’s Pixel becomes a protagonist. Its composition expresses the concept of “Savour” by creating the art icon par excellence: the Mona Lisa.

 

 

The visual expression is the unity in its “three-dimensionality”.

The Pixel technique is universal and other wonders such as those from architecture are also depicted

 

For a few weeks a number of shopping centres became expressive art alcoves.

TECHNIQUE manual composition
MATERIAL 1462 pz. Ferrero Rocher
SIZE in. 49×82

PIXEL Ferrero Rocher

Visivo/Installazione

“Prendo un Ferrero Rocher, guardo la bellezza del suo incarto, lo giro e capisco che lui sarà il vero protagonista del visual diventando un PIXEL”

 

Assaporare un esperienza differente sul punto vendita per comunicare la nuova Big Idea di Ferrero Rocher “Assapora la Bellezza”.

 

Il Pixel Ferrero Rocher diventa protagonista: la sua composizione esprime il concetto di “Assapora” creando l’icona per eccellenza della “Bellezza” riconosciuta nell’arte: la Gioconda.

 

Il visual esprime unicità nella sua “tridimensionalità”

La tecnica Pixel è universale e altre bellezze come quelle dell’architettura vengono rappresentate.

 

Per qualche settimana alcuni punti vendita della GDO sono diventati angoli espressivi dell’arte.

TECNICA composizione manuale
MATERIALE 1462 pz. Ferrero Rocher
DIMENSIONI cm. 125×210